Rijimpressie Renault Trafic Blue dCi 150 EDC L2H1 Advance

Magazines | Rivierenland Business nummer 2 2024

Zzp’ers die het qua mobiliteit zelf voor het zeggen hebben wensen naast praktisch nut vooral comfort, gemak en een stukje uitstraling. Binnen het Renault Trafic-programma beantwoordt de Blue dCi 150 EDC het meest aan die wensen, met de geruststellende gedachte dat de automatische transmissie van een hoogwaardig type met dubbele koppeling is. Daarmee kun je een werkdag fluitend beginnen en weer eindigen.

Tekst & fotografie: Aart van der Haagen
 
Binnen bedrijvig Nederland vormt de Renault Trafic al vele jaren een bekend gezicht, al zal sommigen de in 2022 doorgevoerde facelift opvallen. Tot de belangrijke aankoopargumenten behoren de zeer vierkante laadbak (ten opzichte van meer tunnelvormige concurrenten), de bewezen robuuste dieselmotor en de uitgebreide lijst van standaardvoorzieningen, die in deze Advance-versie al een aardig niveau bereikt. Voor climate control, een regensensor, een bestuurdersstoel met hoogte- en lendensteunverstelling en een multifunctionele passagiersbank met werktafeltje en organizer rekent Renault geen meerprijs. Wie dat nog niet genoeg vindt, kan de Trafic optuigen tot de uitvoering Extra, met zaken als 17-inch lichtmetalen wielen, een achteruitrijcamera, adaptieve cruise control, stoelverwarming en een multimediasysteem met navigatie aan boord. Goed om te weten: Renault garandeert een tijdige levering dit jaar, vóórdat de BPM zijn intrede doet.
 
Helft prefereert automaat
Deze Trafic Blue dCi 150 EDC presenteert zich als L2H1, dus in de lange uitvoering. Uit ervaring weet Renault-bedrijfswagendealer Van Mossel in Tiel dat de zwaarder gemotoriseerde versies vooral zzp’ers aantrekken en dat meer dan de helft van deze klanten een automatische transmissie prefereert. Waar sommige concurrenten een gerobotiseerde versnellingsbak met een nogal houterig schakelgedrag monteren, treffen we hier een fraai systeem met een dubbele koppeling aan, dat in termen van levensduur goed tegen zijn taak opgewassen blijkt. Toch stelt de fabrikant zich voorzichtig op ten aanzien van het trekgewicht, dat met 1630 kg aanmerkelijk lager ligt dan dat van de handgeschakelde uitvoering. Naar wens kan Van Mossel dat alsnog opkrikken via een omkeuring, al vervalt daarbij wel de garantie op de aandrijflijn. Evengoed het overwegen waard wanneer de bedrijfsomstandigheden daarom vragen. Motor en bak genieten namelijk een goede reputatie op het gebied van betrouwbaarheid.
 
Geselecteerde modus
Ook al draait de Renault Trafic al best weer een tijdje mee, je belandt in een stijlvol ingerichte werkomgeving met een gerieflijke stoel. Het verstelbereik van het stuur zou ietsje verder naar onderen mogen, maar de instap is in ieder geval zodanig vrij dat je nooit een knie zult stoten. Via een 8-inch aanraakscherm, dat soms een fractie teveel reactietijd vergt, bedien je het logisch gestructureerde infotainmentsysteem Easy Link (meerprijs), dat Android Auto en Apple CarPlay ondersteunt. Allemaal gemak onder handbereik, zoals ook de haast onmerkbaar schakelende EDC-transmissie je vrijwaart van inspanningen. Die ondersteunt, al naar gelang de geselecteerde modus, een ecologische, comfortabele of sportieve rijstijl en daarbij voel je ook de gasrespons veranderen. Daarbij is de 150 pk sterke dCi-motor heel wat mans. Het laat zich niet zo voelen, maar je maakt er snel flinke stappen mee en nooit zet hij een te grote keel op. Een besteller om het urenlang in uit te houden, deze Renault Trafic, mede door zijn uitgebalanceerde veergedrag en wegligging.

www.vanmossel.nl 


 
 

delen:
Rivierenland Business nummer 3 2024
 
Rivierenland Business nummer 2 2024
 
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
 
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
 
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
 
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
 
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
 
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
 
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
 
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
 
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
 
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
 
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
 
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
 
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
 
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
 
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
 
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
 
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
 
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by