Nieuws

09-10-2024 17:56

De nieuwste editie is uit!



Onze nieuwste editie is uit, met in deze editie o.a.:

* In een wereld die constant verandert, is effectieve marketing in 2025 de sleutel tot succes, vooral voor MKB-ondernemingen. Marketing is geen luxe meer, maar een noodzaak. Veel bedrijven vinden het echter lastig om het maximale uit hun marketingbudget te halen. Bureau van den Oever uit Zaltbommel biedt hiervoor een oplossing: een marketingcheck die ervoor zorgt dat je met minder marketingkosten meer rendement behaalt.

* Familiebedrijven zijn van groot belang voor de Nederlandse economie. Zij zijn goed voor een kwart van alle omzet en toegevoegde waarde. Toch lijkt verreweg de meeste aandacht uit te gaan naar beursgenoteerde corporates, startups en snelgroeiende techbedrijven. Recente onderzoeken brengen de meerwaarde én knelpunten van familiebedrijven in kaart. Meer oog van de politiek voor hun specifieke problematiek is nodig. De bedrijfsopvolgingsregeling is een heet hangijzer.

De zero-emissiezones die vanaf 2025 worden ingevoerd, leveren ondernemers veel hoofdbrekens op. Gemeenten kunnen vooralsnog zelf beslissen over de invoering. Bestel- of vrachtwagens die in het ene centrum probleemloos mogen leveren, zijn daardoor in een andere stad niet meer welkom. Ook de wispelturige rijksoverheid bemoeilijkt de juiste keuzes. Wat is de status quo? En vooral: wat is wijsheid?

* Landelijk gezien behoort de regio Rivierenland tot de koplopers op het gebied van inclusief werkgeverschap. Veel ondernemers tonen zich bereid om mensen de kans te geven die anders niet zomaar aan bod komen op de arbeidsmarkt. Dat is een verheugend gegeven, maar niet alles gaat even makkelijk en vanzelfsprekend. Welke successen worden er geboekt? Welke uitdagingen liggen er? Wat moet er gebeuren om meer ondernemers tot actie op dit gebied te stimuleren? Een   over inclusief werkgeverschap op donderdag 5 september jongstleden geeft verhelderende inzichten.
 
delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by